Fiecare concert Nomen Est Omen îşi are propria sa istorie.
Fiecare concert Nomen Est Omen îşi are propria sa istorie, începând cu repertoriul ales, locul de desfăşurare, publicul posibil, starea de spirit a muzicienilor, evenimentele scenice (care apar cam de fiecare dată) şi aşa mai departe. Dincolo de tot ce “a fost pus” în prestaţie, de cât a ajuns la adresanţi şi de feedback, sentimentul trăit la golirea sălii este, dacă nu imposibil, cel puţin dificil de exprimat în cuvinte, fără a apela la licenţe. După ce încetează muzica şi lumina se stinge, starea de spirit trăită de performer poate fi comparată, să spunem, cu audiţia coloanei sonore a unui film mut. Plonjând în prozaic, este ca şi cum l-ai asculta pe Jim Morrison la vârsta adolescenţei, în compania unei persoane dragi şi ar intra un părinte în cameră să-ţi spună să înveţi. Altă situaţie similară, de data aceasta fără legătură cu muzica, dar tot absurdă, ar fi să călătoreşti cu trenul pe ruta Bucureşti – Predeal cu bilet şi să nu vină naşul. Într-un cuvânt, dezolant, dar în acelaşi timp frumos şi bine în perspectiva momentelor “apolinice şi dionisiace” care urmează, de cele mai multe ori acompaniate de colegi de breslă şi organizatori.